Aggression or Playing?

Aggression or Playing?

Beitragvon jensenbreck » Di 2. Jan 2018, 15:06

Hi,

I have a 10 month old cat called Leo and a 6 month kitten called Bella. Leo seems to always want to pounce on Bella who is a lot smaller and a more reserved timid cat. His behaviour is worrying me because he holds her down and bites her to the point she screatches really high pitched. In passing he will also swipe her and chase her around my home.

I've been concerned he's been bullying her. But I've witnessed her chase him back and forth and vice versa which makes me believe they're going to be ok.

We bought these cats from a previous owner so they have lived together before they were rehomed to me and my fiancé.

Any advice?
Please help.
Thanks!

I didn't find the right solution from the Internet.

References: https://www.petforums.co.uk/threads/agg ... ng.469663/

B2B Marketing Examples
jensenbreck

Re: Aggression or Playing?

Beitragvon schnurrhaar23 » Fr 5. Jan 2018, 11:34

In my opinion is your description a kind of playing. So don't worry! My advice is, that you have to spreak with Leo about his behavior. Trust me, it works. You can also play with them together, so they can check it up what he can do and what he should not do... I hope you understand my advices ;) Good luck
schnurrhaar23

Beitragvon NinK » Fr 5. Jan 2018, 11:48

Deine Hilfsbereitschaft ehrt dich, Schnurrhaar. Aber sehr wahr wird der Fragesteller sich nicht noch mal zurück melden, siehe andere Threads. Es scheint hier lediglich um die Werbung zu gehen (Link am Ende der Frage). Ich lasse mich natürlich gerne eines besseren belehren... Aber auch ich habe schon die eine oder andere Frage auf Englisch beantwortet und die Person hat sich nie wieder zurück gemeldet.
Die anderen sind nur so groß, weil wir auf unseren Knien sind.
Kommt, lasst uns aufstehen!
NinK

Beitragvon schnurrhaar23 » Mo 8. Jan 2018, 12:17

Ohhh meinste? Mhh, also ich finde es ja nicht schlimm wenn man mal auch andere Themen, die einen interessieren oder beschäftigen hier im Forum bespricht und dann auch eine nützliche Quelle dazu liefert, aber sowas ist natürlich semi toll :shock: Naja wollen war mal abwarten, ob da noch was kommt ;)
schnurrhaar23

Zurück zu Pflege